|
Karta opisu przedmiotu (sylabus)Kierunek studiów : Informatyka i Ekonometria |
| Nazwa modułu | |||
|---|---|---|---|
| Programowanie w pakiecie statystycznym R | |||
| Nazwa modułu w języku angielskim | |||
| Programing with R | |||
| Kod modułu | Forma zaliczenia | ||
| WIGEIiES.22B.12227.18 | Zaliczenie | ||
| Kierunek studiów | Profil kształcenia | Rok / semestr | |
| Informatyka i Ekonometria | ogólnoakademicki | 1 / 2 | |
| Specjalność | Język wykładowy | Moduł | |
| Wszystkie | Polski | Do wyboru | |
| Godziny | Liczba punktów ECTS | Blok zajęciowy | |
| Wykłady: 30 | Ćwiczenia: 0 | 3 | B |
| Poziom kształcenia | Forma studiów | Obszar kształcenia | |
| studia drugiego stopnia | stacjonarne | Nauki społeczne | |
| Autor sylabusa | Paweł Kliber | ||
| Prowadzący | Paweł Kliber | ||
| C1 | Nauczenie studentów programowanie w pakiecie R |
| Kod | Efekty w zakresie | Kierunkowe efekty kształcenia |
|---|---|---|
| Wiedzy | ||
| W1 | Student zna metody metody analizy danych ilościowych w języku R | K2_W04, K2_W05, K2_W08 |
| Umiejętności | ||
| U1 | Student umie napisać funkcję w języku R wykonującą obliczenia statystyczne | K2_U01, K2_ U02, K2_ U08 |
| U2 | Student potrafi analizować kod w pakiecie R | K2_U01, K2_ U02, K2_ U08 |
| Kompetencji społecznych | ||
| K1 | Student umie współpracować w grupie przy realizacji projektu | K2_K02 |
| Lp. | Treści programowe | Cele uczenia się dla przedmiotu | Efekty uczenia się dla przedmiotu |
|---|---|---|---|
| 1. | Podstawy programowania w języku R - składnia języka | C1 | W1, U1, U2, K1 |
| 2. | Programowanie obiektowe w języku R | C1 | W1, U1, U2, K1 |
| 3. | Obsługa złożonych struktur danych | C1 | W1, U1, U2, K1 |
| 4. | Poprawa szybkości obliczeń | C1 | W1, U1, U2, K1 |
| 5. | Wizualizacja danych | C1 | W1, U1, U2, K1 |
| Wymagania wstępne | umiejętność programowania statystyka matematyczna |
|---|---|
| Metody nauczania | Rozwiązywanie zadań, Ćwiczenia laboratoryjne |
| Sposób zaliczenia | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny |
| Forma aktywności studenta | Średnia liczba godzin przeznaczonych na zrealizowane aktywności* | |
|---|---|---|
| Przygotowanie projektu | 50 | |
| Uczestnictwo w wykładach | 30 | |
| Łączny nakład pracy studenta |
Liczba godzin
80
|
ECTS
3
|
| Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Liczba godzin
30
|
ECTS
1
|
| Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym |
Liczba godzin
50
|
ECTS
2
|
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut
| Kod efektu uczenia się dla przedmiotu | Metoda sprawdzenia | |
| Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach | Projekt indywidualny | |
| W1 | x | x |
| U1 | x | |
| U2 | x | |
| K1 | x | |