![]() |
Karta opisu przedmiotu (sylabus)Kierunek studiów : Informatyka i Ekonometria |
Nazwa modułu | |||
---|---|---|---|
Programowanie w pakiecie statystycznym R | |||
Nazwa modułu w języku angielskim | |||
Programing with R | |||
Kod modułu | Forma zaliczenia | ||
WIGEIiES.22B.12227.18 | Zaliczenie | ||
Kierunek studiów | Profil kształcenia | Rok / semestr | |
Informatyka i Ekonometria | ogólnoakademicki | 1 / 2 | |
Specjalność | Język wykładowy | Moduł | |
Wszystkie | Polski | Do wyboru | |
Godziny | Liczba punktów ECTS | Blok zajęciowy | |
Wykłady: 30 | Ćwiczenia: 0 | 3 | B |
Poziom kształcenia | Forma studiów | Obszar kształcenia | |
studia drugiego stopnia | stacjonarne | Nauki społeczne | |
Autor sylabusa | Paweł Kliber | ||
Prowadzący | Paweł Kliber |
C1 | Nauczenie studentów programowanie w pakiecie R |
Kod | Efekty w zakresie | Kierunkowe efekty kształcenia |
---|---|---|
Wiedzy | ||
W1 | Student zna metody metody analizy danych ilościowych w języku R | K2_W04, K2_W05, K2_W08 |
Umiejętności | ||
U1 | Student umie napisać funkcję w języku R wykonującą obliczenia statystyczne | K2_U01, K2_ U02, K2_ U08 |
U2 | Student potrafi analizować kod w pakiecie R | K2_U01, K2_ U02, K2_ U08 |
Kompetencji społecznych | ||
K1 | Student umie współpracować w grupie przy realizacji projektu | K2_K02 |
Lp. | Treści programowe | Cele uczenia się dla przedmiotu | Efekty uczenia się dla przedmiotu |
---|---|---|---|
1. | Podstawy programowania w języku R - składnia języka | C1 | W1, U1, U2, K1 |
2. | Programowanie obiektowe w języku R | C1 | W1, U1, U2, K1 |
3. | Obsługa złożonych struktur danych | C1 | W1, U1, U2, K1 |
4. | Poprawa szybkości obliczeń | C1 | W1, U1, U2, K1 |
5. | Wizualizacja danych | C1 | W1, U1, U2, K1 |
Wymagania wstępne | umiejętność programowania statystyka matematyczna |
---|---|
Metody nauczania | Rozwiązywanie zadań, Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób zaliczenia | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt indywidualny |
Forma aktywności studenta | Średnia liczba godzin przeznaczonych na zrealizowane aktywności* | |
---|---|---|
Przygotowanie projektu | 50 | |
Uczestnictwo w wykładach | 30 | |
Łączny nakład pracy studenta |
Liczba godzin
80
|
ECTS
3
|
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Liczba godzin
30
|
ECTS
1
|
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym |
Liczba godzin
50
|
ECTS
2
|
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut
Kod efektu uczenia się dla przedmiotu | Metoda sprawdzenia | |
Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach | Projekt indywidualny | |
W1 | x | x |
U1 | x | |
U2 | x | |
K1 | x |