![]() |
Wydział Informatyki i Gospodarki ElektronicznejKARTA OPISU MODUŁU KSZTAŁCENIA |
Nazwa modułu | |||
---|---|---|---|
Calculus | |||
Nazwa modułu w języku angielskim | |||
Calculus | |||
Kod modułu | Forma zaliczenia | ||
WIGEFES.21A.8019.18 | Zaliczenie | ||
Kierunek studiów | Profil kształcenia | Rok / semestr | |
Financial Engineering | ogólnoakademicki | 1 / 1 | |
Specjalność | Język wykładowy | Moduł | |
Wszystkie | Angielski | Obowiązkowy | |
Godziny | Liczba punktów ECTS | Blok zajęciowy | |
Wykłady: 30 | Ćwiczenia: 30 | 5 | A |
Poziom kształcenia | Forma studiów | Obszar kształcenia | |
studia drugiego stopnia | stacjonarne | Nauki społeczne | |
Autor sylabusa | Paweł Kliber | ||
Prowadzący | Paweł Kliber |
C1 | Zapoznanie studentów z podstawami analizy matematycznej i algebry liniowej |
Kod | Efekty w zakresie | Kierunkowe efekty kształcenia |
---|---|---|
Wiedzy | ||
W1 | Znajomość zapisu matematycznego | K2_W04, K2_W05 |
W2 | Znajomość analizy matematycznej | K2_W04, K2_W05 |
W3 | Znajomość podstawowej algebry liniowej | K2_W04, K2_W05 |
Umiejętności | ||
U1 | Umiejętność obliczania pochodnych i całek | K2_U02 |
U2 | Umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych | K2_U02 |
U3 | Umiejętność rozwiązywania równań różniczkowych | K2_U02 |
Kompetencji społecznych | ||
K1 | Student potrafi prezentować swoje myśli logicznie i systematycznie | K2_K01 |
Lp. | Treści programowe | Cele kształcenia dla modułu | Efekty kształcenia dla modułu |
---|---|---|---|
1. | Zapis matematyczny, logika, zbiory | C1 | W1, K1 |
2. | Funkcje jednej zmiennej: funkcje elementarne, pochodne, ekstrema, całki | C1 | W1, W2, U1, K1 |
3. | Elementy równań różniczkowych zwyczajnych | C1 | W2, U1, U3, K1 |
4. | Operacje na macierzach | C1 | W1, W3, U2, K1 |
5. | Elementy równań różniczkowych cząstkowych | C1 | W1, W2, U3, K1 |
6. | Liczby zespolone: operacje i interpretacja | C1 | W1, U2, K1 |
7. | Funkcje wielu zmiennych: pochodne, ekstrema | C1 | W1, W3, U1, K1 |
Wymagania wstępne | . |
---|---|
Metody nauczania | Wykład konwersatoryjny, Dyskusja, Rozwiązywanie zadań |
Sposób zaliczenia | Sprawdzian pisemny testowy |
Forma aktywności studenta | Średnia liczba godzin przeznaczonych na zrealizowane aktywności * | |
---|---|---|
Przygotowanie do sprawdzianu/ kolokwium | 35 | |
Uczestnictwo w ćwiczeniach | 30 | |
Przygotowanie do ćwiczeń | 30 | |
Uczestnictwo w wykładach | 30 | |
Łączny nakład pracy studenta |
Liczba godzin
125
|
ECTS
5
|
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Liczba godzin
60
|
ECTS
2
|
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym |
Liczba godzin
30
|
ECTS
1
|
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut
Kod efektu kształcenia dla modułu | Metoda sprawdzenia |
Sprawdzian pisemny testowy | |
W1 | x |
W2 | x |
W3 | x |
U1 | x |
U2 | x |
U3 | x |
K1 | x |