Wydział Informatyki i Gospodarki ElektronicznejKARTA OPISU MODUŁU KSZTAŁCENIA |
Nazwa modułu | |||
---|---|---|---|
Teoria gier | |||
Nazwa modułu w języku angielskim | |||
Game theory | |||
Kod modułu | Forma zaliczenia | ||
WIGEIiE02S.24C.8503.18 | Zaliczenie | ||
Kierunek studiów | Profil kształcenia | Rok / semestr | |
Informatyka i Ekonometria | ogólnoakademicki | 2 / 3 | |
Specjalność | Język wykładowy | Moduł | |
Analityka Gospodarcza | Polski | Obowiązkowy | |
Godziny | Liczba punktów ECTS | Blok zajęciowy | |
Wykłady: 30 | Ćwiczenia: 0 | 4 | C |
Poziom kształcenia | Forma studiów | Obszar kształcenia | |
studia drugiego stopnia | stacjonarne | Nauki społeczne | |
Autor sylabusa | Paweł Kliber | ||
Prowadzący | Paweł Kliber |
C1 | Zapoznanie studentów z ekonomicznymi zastosowaniami teorii gier. |
Kod | Efekty w zakresie | Kierunkowe efekty kształcenia |
---|---|---|
Wiedzy | ||
W1 | Zna podstawowe pojęcia teorii gier | K2_W05, K2_W06, K2_W08 |
W2 | Zna zastosowania teorii gier w naukach społecznych | K2_W05, K2_W06, K2_W08 |
Umiejętności | ||
U1 | Potrafi opisywać zjawiska metodami teorii gier | K2_U01, K2_ U06, K2_ U07 |
U2 | Potrafi wyznaczyć równowagę Nasha w grach jednookresowych i powtarzalnych | K2_ U06, K2_ U07 |
U3 | Potrafi wyznaczyć równowagę w grach kooperacyjnych oraz wyznaczyć indeksy siły uczestników gry | K2_U01, K2_ U06 |
Kompetencji społecznych | ||
K1 | Potrafi analizować zjawiska z życia społecznego metodami teorii gier | K2_K01, K2_K03, K2_K04 |
Lp. | Treści programowe | Cele kształcenia dla modułu | Efekty kształcenia dla modułu |
---|---|---|---|
1. | Powtórzenie podstawowych pojęć teorii gier – opis gry. | C1 | W1, U1, K1 |
2. | Podejścia do równowagi w grach niekooperacyjnych: równowaga Nasha, równowaga skorelowana. Wyznaczanie równowagi z warunków Kuhna-Tuckera. | C1 | W1, U2, K1 |
3. | Asymetria informacyjna w grach. Gry sygnalizacyjne. | C1 | W1, W2, U1, U2, K1 |
4. | Gry dynamiczne i gry powtarzane. „Twierdzenia należące do folkloru” (folk theorems). | C1 | W1, W2, U1, U2, K1 |
5. | Równania dynamiki ewolucyjnej gier (symetryczne i asymetryczne). | C1 | W1, W2, U1, K1 |
6. | Gry kooperacyjne. Głosowania. Zbiory stabilne. Indeksy siły. | C1 | W1, W2, U1, U3, K1 |
7. | Zastosowania: Analiza organizacji rynku. Sygnalizowanie na rynku pracy. Zagadnienie przetargu. Panika bankowa. | C1 | W1, W2, U1, U2, K1 |
Wymagania wstępne | Znajomość analizy matematycznej, rachunku prawdopodobieństwa i podstaw badań operacyjnych. |
---|---|
Metody nauczania | Wykład konwencjonalny, Dyskusja |
Sposób zaliczenia | Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach |
Forma aktywności studenta | Średnia liczba godzin przeznaczonych na zrealizowane aktywności * | |
---|---|---|
Uczestnictwo w egzaminie | 2 | |
Przygotowanie do sprawdzianu/ kolokwium | 40 | |
Przeprowadzenie badań empirycznych lub literaturowych | 30 | |
Uczestnictwo w wykładach | 30 | |
Łączny nakład pracy studenta |
Liczba godzin
102
|
ECTS
4
|
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Liczba godzin
32
|
ECTS
1
|
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym |
Liczba godzin
30
|
ECTS
1
|
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut
Kod efektu kształcenia dla modułu | Metoda sprawdzenia | |
Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach | |
W1 | x | |
W2 | x | |
U1 | x | |
U2 | x | |
U3 | x | |
K1 | x |