|
Karta opisu przedmiotu (sylabus)Kierunek studiów : Informatyka i Ekonometria |
| Nazwa modułu | |||
|---|---|---|---|
| Teoria gier | |||
| Nazwa modułu w języku angielskim | |||
| Game theory | |||
| Kod modułu | Forma zaliczenia | ||
| WIGEIiE02S.24C.8503.18 | Zaliczenie | ||
| Kierunek studiów | Profil kształcenia | Rok / semestr | |
| Informatyka i Ekonometria | ogólnoakademicki | 2 / 3 | |
| Specjalność | Język wykładowy | Moduł | |
| Analityka Gospodarcza | Polski | Obowiązkowy | |
| Godziny | Liczba punktów ECTS | Blok zajęciowy | |
| Wykłady: 30 | Ćwiczenia: 0 | 4 | C |
| Poziom kształcenia | Forma studiów | Obszar kształcenia | |
| studia drugiego stopnia | stacjonarne | Nauki społeczne | |
| Autor sylabusa | Paweł Kliber | ||
| Prowadzący | Paweł Kliber | ||
| C1 | Zapoznanie studentów z ekonomicznymi zastosowaniami teorii gier. |
| Kod | Efekty w zakresie | Kierunkowe efekty kształcenia |
|---|---|---|
| Wiedzy | ||
| W1 | Zna podstawowe pojęcia teorii gier | K2_W05, K2_W06, K2_W08 |
| W2 | Zna zastosowania teorii gier w naukach społecznych | K2_W05, K2_W06, K2_W08 |
| Umiejętności | ||
| U1 | Potrafi opisywać zjawiska metodami teorii gier | K2_U01, K2_ U06, K2_ U07 |
| U2 | Potrafi wyznaczyć równowagę Nasha w grach jednookresowych i powtarzalnych | K2_ U06, K2_ U07 |
| U3 | Potrafi wyznaczyć równowagę w grach kooperacyjnych oraz wyznaczyć indeksy siły uczestników gry | K2_U01, K2_ U06 |
| Kompetencji społecznych | ||
| K1 | Potrafi analizować zjawiska z życia społecznego metodami teorii gier | K2_K01, K2_K03, K2_K04 |
| Lp. | Treści programowe | Cele uczenia się dla przedmiotu | Efekty uczenia się dla przedmiotu |
|---|---|---|---|
| 1. | Powtórzenie podstawowych pojęć teorii gier – opis gry. | C1 | W1, U1, K1 |
| 2. | Podejścia do równowagi w grach niekooperacyjnych: równowaga Nasha, równowaga skorelowana. Wyznaczanie równowagi z warunków Kuhna-Tuckera. | C1 | W1, U2, K1 |
| 3. | Asymetria informacyjna w grach. Gry sygnalizacyjne. | C1 | W1, W2, U1, U2, K1 |
| 4. | Gry dynamiczne i gry powtarzane. „Twierdzenia należące do folkloru” (folk theorems). | C1 | W1, W2, U1, U2, K1 |
| 5. | Równania dynamiki ewolucyjnej gier (symetryczne i asymetryczne). | C1 | W1, W2, U1, K1 |
| 6. | Gry kooperacyjne. Głosowania. Zbiory stabilne. Indeksy siły. | C1 | W1, W2, U1, U3, K1 |
| 7. | Zastosowania: Analiza organizacji rynku. Sygnalizowanie na rynku pracy. Zagadnienie przetargu. Panika bankowa. | C1 | W1, W2, U1, U2, K1 |
| Wymagania wstępne | Znajomość analizy matematycznej, rachunku prawdopodobieństwa i podstaw badań operacyjnych. |
|---|---|
| Metody nauczania | Wykład konwencjonalny, Dyskusja |
| Sposób zaliczenia | Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach |
| Forma aktywności studenta | Średnia liczba godzin przeznaczonych na zrealizowane aktywności* | |
|---|---|---|
| Uczestnictwo w egzaminie | 2 | |
| Przygotowanie do sprawdzianu/ kolokwium | 40 | |
| Przeprowadzenie badań empirycznych lub literaturowych | 30 | |
| Uczestnictwo w wykładach | 30 | |
| Łączny nakład pracy studenta |
Liczba godzin
102
|
ECTS
4
|
| Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Liczba godzin
32
|
ECTS
1
|
| Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym |
Liczba godzin
30
|
ECTS
1
|
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut
| Kod efektu uczenia się dla przedmiotu | Metoda sprawdzenia | |
| Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach | |
| W1 | x | |
| W2 | x | |
| U1 | x | |
| U2 | x | |
| U3 | x | |
| K1 | x | |