polski | english | Zobacz w formacie PDF

Wydział Zarządzania

KARTA OPISU MODUŁU KSZTAŁCENIA

Nazwa modułu
Creativity
Nazwa modułu w języku angielskim
Creativity
Kod modułu Forma zaliczenia
ZZ02S.21C.12719.16 Zaliczenie
Kierunek studiów Profil kształcenia Rok / semestr
Zarządzanie ogólnoakademicki 1 / 1
Specjalność Język wykładowy Moduł
Innovation Management Angielski Obowiązkowy
Godziny Liczba punktów ECTS Blok zajęciowy
Wykłady: 30 Ćwiczenia: 0 3 C
Poziom kształcenia Forma studiów Obszar kształcenia
studia drugiego stopnia stacjonarne Nauki społeczne
Autor sylabusa Jakub Jasiczak
Prowadzący Jakub Jasiczak

Cele kształcenia dla modułu

C1 Wskazanie znaczenia kreatywności we współczesnej gospodarce.
C2 Rozwinięcie umiejętności kreatywnego myślenia.
C3 Rozwinięcie umiejętności wdrażania pomysłów.

Efekty kształcenia dla modułu

Kod Efekty w zakresie Kierunkowe efekty kształcenia
Wiedzy
W1 Definiuje kreatywność oraz wskazuje jej rolę w gospodarce. K2_W01, K2_W02, K2_W14
W2 Wymienia i wyjaśnia poszczególne techniki kreatywne. K2_W16
Umiejętności
U1 Posługuje się technikami kreatywnymi w rozwiązywaniu problemów. K2_U05, K2_U06
U2 Ocenia i wdraża kreatywne pomysły. K2_U02, K2_U04
Kompetencji społecznych
K1 Jest zdolny do kreatywnej pracy w grupie. K2_K02, K2_K06
K2 Identyfikuje problemy i podejmuje się ich kreatywnego rozwiązania. K2_K07

Treści programowe

Lp. Treści programowe Cele kształcenia dla modułu Efekty kształcenia dla modułu
1. Istota i rola kreatywności C1 W1
2. Kreatywność a inteligencja C1, C2 W1
3. Kreatywne środowisko C1, C2 W1
4. Techniki kreatywne C1, C2 W2
5. Rozwiązywanie problemów C2 U1, K1, K2
6. Poszukiwanie pomysłów C2 U1, K1, K2
7. Selekcja idei C3 U2, K1
8. Opracowanie koncepcji C3 U2, K1
9. Testowanie pomysłów i rozwiązań C3 U2, K1
10. Środowiskowe, etyczne i społeczne konsekwencje innowacji C2, C3 U2, K1, K2

Literatura

Obowiązkowa
  1. M. Stączek, Kreatywność - jak ją rozwijać w sobie i organizacji?, EdisonTeam.pl, 2012
  2. F. Trompenaars, Kultura innowacji. Kreatywność pracowników źródłem sukcesów firmy, Wolters Kluwer, 2012
Zalecana
  1. A. Goodman, Creativity, 63 short exercises to a Happier Life, Paperless Media Services, 2013
  2. T. Kelley, D. Kelley, Creative confidence: unleashing the creative potential within is all, Crown Business, 2013
Wymagania wstępne Organization and Management basic knowledge. Marketing basic knowledge.
Metody nauczania Metoda projektów , Burza mózgów, Wykład konwersatoryjny, Dyskusja
Sposób zaliczenia Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie

Rozliczenie punktów ECTS

Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin przeznaczonych na zrealizowane aktywności *
Uczestnictwo w egzaminie 2
Konsultacje z prowadzącym/i zajęcia 5
Przygotowanie do egzaminu 15
Przygotowanie projektu 20
Zbieranie informacji do zadanej pracy 10
Uczestnictwo w wykładach 30
Łączny nakład pracy studenta
Liczba godzin
82
ECTS
3
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela
Liczba godzin
37
ECTS
1
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym
Liczba godzin
20
ECTS
0.5

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut

Opis sposobu sprawdzenia osiągnięcia efektów kształcenia

Kod efektu kształcenia dla modułu Metoda sprawdzenia
Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach Projekt grupowy / praca w grupie
W1 x
W2 x
U1 x x
U2 x x
K1 x x
K2 x x